در این پروژه با توجه به خیز منفی کش های طولی و کشهای عرضی، برشکاری کلیه ورقهای مربوطه به جان کشهای عرضی و طولی جهت ایجاد خیز منفی با استفاده ار برش CNC صورت گرفته است.پل اسالم، یک پل قوسی به دهانه ۷۰ متر و به عرض ۲۸ متر و به وزن ۱۰۰۰ تن می باشد که در سال ۱۳۹۹ توسط وزارت راه و شهر سازه به این شرکت ارجاع شد . این پل شامل دو پایلون کناری و یک پایلون میانی است. ارتفاع پایلون کناری از روی عرشه فلزی پل ۱۸ متر و ارتفاع پایلون میانی از روی عرشه فلزی پل ۱۵ متر می باشد .وزن پایلونهای کناری شامل ۵ قطعه مجموعاً به وزن ۸۰ تن می باشد و پایلون میانی نیز شامل ۵ قطعه مجموعاً به وزن ۱۲۰ تن می باشد . عرشه این سازه شامل ۲ کش طولی کناری و یک کش طولی میانی بوده و . کش طولی کناری شامل ۴ قطعه به وزن مجموعاً ۶۰ تن و کش طولی میانی نیز مجموعاً شامل ۴ قطعه به وزن ۱۰۰ تن می باشد. مقطع کش طولی کناری بصورت مقطع باکسِ منشوری بوده که داری خیز منفی ۱۰ سانتی متر در قسمت میانی دهانه لحاظ شده است.مقطع کش طولی میانی بصورن مقطع اچ باکسِ(دارای ۳ جان ) منشوری بوده که دارای خیز منفی ۱۵ سانتی متر در قسمت میانی دهانه لحاظ شده است. مقطع پایلون کناری بصورت مقطع باکس غیر منشوری می باشد که مقطع ابتدا و انتهای پایلون بصورت باکس BOX-1000X400X35 و مقطع پایلون در قسمت تاج BOX-400X1000XX35 است.مقطع پایلون میانی بصورت مقطع باکس غیر منشوری می باشد که مقطع ابتدا و انتهای پایلون بصورت باکس BOX-1000X1000X60 و مقطع پایلون در قسمت تاج BOX-500X500X50 است.بر اساس طرح سازه ای ارائه شده آکس پایلون کناری در قسمت تاج نسبت به آکس کش طولی کناری متناظر خود ۱۹۹۴ میلی متر خروج از مرکزیت دارد. و همچنین آکس پایلون میانی در قسمت تاج نسبت به آکس کش طولی میانی متناظر خود ۲۲۶۱ میلی متر خروج از مرکزیت دارد که این امر منتاژ قطعات لوله ای در کلیه پایلونها را به شدت پیچیده کرده است . دو پایلون توسط لوله های به قطر ۱۴ اینچ به حالت لانه زنبوری به یکدیگر دوخته می شوند.کلیه لوله های درختی انتظار روی پایلونهایِ پل اسالم با توجه با آیتم ۱ و ۶ زاویه و دوران مخصوص به خود را داشته که با استفاده از مختصات ۳ بعدی در مدل TEKLA STRUCTURE کلیه لوله های درختی انتظار در محل مناسب خود روی پایلونها منتاژ گردید.لازم به ذکر جهت انجام زاویه بری درست لوله ها، برش کلیه لوله های مربوط به پل اسالم با استفاده از برش سی ان سیِ لوله صورت گرفته است. در این پروژه با توجه به قوسی بودن و مقطع متغیر بودن پایلونها کناری و میانی برشکاری کلیه ورقهای مربوط به پایلون ها توسط دستگاه CNC انجام شده که کوچکترین خطایی در برشکاری وجود نداشته باشد.

چی توز الهیه(تختی)
شهریور ۸, ۱۴۰۴
برج طاووس
شهریور ۸, ۱۴۰۴پل اسالم
گروه صنعتی لاهیج سوله
لاهیج سوله زیربنایی برای ساخت آینده
پروژهی پل اسالم
گالری تصاویر
آخرین تصاویر پروژه
گالری تصاویر
آخرین تصاویر پروژه

«پروژه پل اسالم برنده جایزه طرح فولادی سال ۱۴۰۳ کشور در بخش پل»
مراسم معرفی و تجلیل از طرح های فولادی سال ۱۴۰۳ کشور در اختتامیه سیزدهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد سیزدهمین کنفرانس و نمایشگاه ملی سازه و فولاد، ۳ الی ۶ دی ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایشهای بین المللی هتل المپیک به همت انجمن سازههای فولادی ایران و با مشارکت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی خواجهنصیرالدین طوسی، انجمن تولیدکنندگان سازههای فولادی ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت آراد، شرکت ارکان سازه، شرکت پادناهور و شرکت ایران توحید در مرکز همایشهای بین المللی هتل المپیک برگزار شد. این رویداد به مهمترین و بزرگترین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی حوزه سازه های فولادی با حضور و مشارکت بیش از یکصد شرکت در بخشهای مختلف صنعتی مرتبط در حوزه های تولیدکنندگان فولاد و صنایع معدنی مرتبط، سازندگان سازههای فولادی، طراحان و مهندسان مشاور، تولیدکنندگان پیچ و مهره، تولیدکنندگان الکترود و صنایع جوش، تولیدکنندگان و واردکنندگان دستگاهها و تجهیزات صنعتی مرتبط، تولیدکنندگان و پیمانکاران حوزه پوششهای ضد حریق، تولیدکنندگان و سازندگان جرثقیلهای صنعتی و... برگزار شد. شرکت لاهیج سوله موفق شد جایزه طرح برتر سال (قسمت پل) را برای ساخت سازه پل اسالم دریافت کند.

در این پروژه با توجه به خیز منفی کش های طولی و کشهای عرضی، برشکاری کلیه ورقهای مربوطه به جان کشهای عرضی و طولی جهت ایجاد خیز منفی با استفاده ار برش CNC صورت گرفته است.پل اسالم، یک پل قوسی به دهانه ۷۰ متر و به عرض ۲۸ متر و به وزن ۱۰۰۰ تن می باشد که در سال ۱۳۹۹ توسط وزارت راه و شهر سازه به این شرکت ارجاع شد . این پل شامل دو پایلون کناری و یک پایلون میانی است. ارتفاع پایلون کناری از روی عرشه فلزی پل ۱۸ متر و ارتفاع پایلون میانی از روی عرشه فلزی پل ۱۵ متر می باشد .وزن پایلونهای کناری شامل ۵ قطعه مجموعاً به وزن ۸۰ تن می باشد و پایلون میانی نیز شامل ۵ قطعه مجموعاً به وزن ۱۲۰ تن می باشد . عرشه این سازه شامل ۲ کش طولی کناری و یک کش طولی میانی بوده و . کش طولی کناری شامل ۴ قطعه به وزن مجموعاً ۶۰ تن و کش طولی میانی نیز مجموعاً شامل ۴ قطعه به وزن ۱۰۰ تن می باشد. مقطع کش طولی کناری بصورت مقطع باکسِ منشوری بوده که داری خیز منفی ۱۰ سانتی متر در قسمت میانی دهانه لحاظ شده است.مقطع کش طولی میانی بصورن مقطع اچ باکسِ(دارای ۳ جان ) منشوری بوده که دارای خیز منفی ۱۵ سانتی متر در قسمت میانی دهانه لحاظ شده است. مقطع پایلون کناری بصورت مقطع باکس غیر منشوری می باشد که مقطع ابتدا و انتهای پایلون بصورت باکس BOX-1000X400X35 و مقطع پایلون در قسمت تاج BOX-400X1000XX35 است.مقطع پایلون میانی بصورت مقطع باکس غیر منشوری می باشد که مقطع ابتدا و انتهای پایلون بصورت باکس BOX-1000X1000X60 و مقطع پایلون در قسمت تاج BOX-500X500X50 است.بر اساس طرح سازه ای ارائه شده آکس پایلون کناری در قسمت تاج نسبت به آکس کش طولی کناری متناظر خود ۱۹۹۴ میلی متر خروج از مرکزیت دارد. و همچنین آکس پایلون میانی در قسمت تاج نسبت به آکس کش طولی میانی متناظر خود ۲۲۶۱ میلی متر خروج از مرکزیت دارد که این امر منتاژ قطعات لوله ای در کلیه پایلونها را به شدت پیچیده کرده است . دو پایلون توسط لوله های به قطر ۱۴ اینچ به حالت لانه زنبوری به یکدیگر دوخته می شوند.کلیه لوله های درختی انتظار روی پایلونهایِ پل اسالم با توجه با آیتم ۱ و ۶ زاویه و دوران مخصوص به خود را داشته که با استفاده از مختصات ۳ بعدی در مدل TEKLA STRUCTURE کلیه لوله های درختی انتظار در محل مناسب خود روی پایلونها منتاژ گردید.لازم به ذکر جهت انجام زاویه بری درست لوله ها، برش کلیه لوله های مربوط به پل اسالم با استفاده از برش سی ان سیِ لوله صورت گرفته است. در این پروژه با توجه به قوسی بودن و مقطع متغیر بودن پایلونها کناری و میانی برشکاری کلیه ورقهای مربوط به پایلون ها توسط دستگاه CNC انجام شده که کوچکترین خطایی در برشکاری وجود نداشته باشد.